Unknown

Retail Energy var på EuroShop

Publisert: 13. mars 2017

2 dager med kartlegging av trender, konsepter og nyheter i Düsseldorf.

Vi har oppsummert våre inntrykk i tre hovedretninger:

  1. Teknologiløsningene fokuserer mye på hvordan digitalisere og automatisere den fysiske butikken.

A: Kundene kan selv få informasjon og kunnskap om produktene gjennom digitale løsninger f.eks. på mobilen når de beveger seg gjennom butikken eller ønsker informasjon om spesifikke produkter.

B: Produkter og informasjon kommuniseres i 3D format med bruk av ulike teknologiske løsninger.

C: Skjermløsninger i nye og større format som øker bildekvalitet, tar nettbutikken inn i den fysiske butikken, synliggjør budskap og løfter kundeopplevelsen. Instore-TV er UT – store digitale kommunikasjonsflater er IN for alle soner av butikken.

  1. Omnikanal løsninger som trygger samspillet mellom digitale, analoge og fysiske flater i butikken.
  2. Innredningsløsninger som bedre utnytter butikkens areal og legger til rette for vareplassering og eksponering som trygger mersalg og oppsalg. Flere innredningsløsninger tar nå hensyn til hvordan integrere digitale løsninger som en del av innredningen og butikken, og hvordan trygge sømløs (omnikanal) kundeopplevelse mellom vår digitale tilstedeværelse og den fysiske butikken.

Fremtiden ser LYS ut for de kjøpmenn som evner å skape en sømløs kundereise:)

 

Merkelapper:   
Tips en venn eller kollega!
Linkedin

Nytt og nyttig Vis alle ›