Mystery Shopping – genialt, helt enkelt!
Har du opplevd butikkekspeditører som fikk deg til å kjøpe noe du ikke ante du trengte? Og de som fikk deg til å forlate butikken? Her får du oppskriften på hvordan forbedre kundeopplevelsen i din butikk!
Riktige spørsmål gir viktige svar, og et godt sted å starte er derfor å finne ut hvordan det faktisk er å være kunde i butikken din!
Mystery Shopping er en metode som viser hva som faktisk skjer i sannhetens øyeblikk, når butikkpersonalet møter sin kunder:
- Møter de sine kunder på en positiv måte i butikken med øyekontakt, et smil og en hyggelig velkomst?
- Avdekker de kundens behov, for så å bruke denne videre inn i salgsfasen?
- Forsøker de å få mersalg?
- Har salgspersonalet god produktkunnskap?
- Får kunden den nødvendige informasjon?
- Blir kampanjer presentert på riktig måte?
- Blir kunden anbefalt det riktige produktet?
- Fremstår selve butikken og eksponeringen av produktene på den riktige og beste måten?
Mystery Shopping foretas også på restauranter (Mystery Dining) og vi tilbyr også Mystery Calling og Mystery Chat/Facebook.
SeeYou har lang operativ erfaring fra kunde- og shopperanalyser, bl.a. annet gjennom en egenutviklet teknologisk plattform og et operativt observatørkorps. Selskapets rådgivere har også lang erfaring fra arbeide med kundestrømsanalyser, soneanalyser og konseptutvikling i både dagligvaresektoren og servicehandelen.
SeeYou er medlem i MSPA (Mystery Shopping Providers Association) og NMSA (Nordic Mystery Shopping Alliance) som bl.a. sikrer like leveranser i hele Norden, og at bransjemessige, etiske standarder etterleves.