Nytt tjenesteområde hos Retail Energy
I handel er innsikt og kontroll med eget sortiment- og tjenestetilbud en viktig forutsetning for å lykkes.
I handel er innsikt og kontroll med eget sortiment- og tjenestetilbud en viktig forutsetning for å lykkes, enten man er en retailer eller leverandør. Dette danner også grunnlaget for god kommunikasjon mot shopper. Vårt retail-marketing miljø er tuftet på at all kommunikasjonsutvikling må ta utgangspunkt i strategi, innsikt og kunnskap.
For å styrke ytterligere vårt innsikt- og analysemiljø har vi derfor etablert et nytt forretningsområde innenfor kategori- og produktanalyse kalt Connect Shopper. Til å lede og drive dette fagområdet har vi fått med oss en av de mest kompetente ressursene på dette området, Erik Sverresen.
Erik har jobbet på nasjonalt og nordisk nivå for kjente merkevarer som Ringnes, Diplom-Is, Mars og Pepsi. Ikke bare er han dyktig og erfaren, han er også en veldig hyggelig fyr 🙂
Tjenesteområdet vil fokusere innenfor;
– Kategoristrategi
– Sortiment- og portefølje optimalisering
– Distribusjon- og differensiering
– Merkevaren/produktets rolle i kategorien
– Prisfastsettelse- og elastisitet strategi
– Pakningsstrategi
– Impuls vs planlagt kjøp
– Plasserings- og hylle optimalisering